امام علی (علیه السلام): از بهترین نیکوکاری ها ، نیکی کردن به یتیمان است.


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ :
بازدید : 350
نویسنده : سیّد یونس موســـوی

 انسان در نظام اجتماعی اسلام دارای ارزش والایی است و حفظ حرمت و کرامت او بر همگان واجب است و خداوند رحمان دوست دارد که همه بندگانش درعزت به سر برند ،از سوی دیگر خداوند متعال خواسته است تا نیاز محرومان بدست همنوعانشان و به قصد قرب و رضایت پروردگار مرتفع گردد و همگان در امر انفاق و نیکوکاری مشارکت نموده تا زمینه زندگی عزتمندانه برای همه آحاد جامعه فراهم گردد.

در کنار فرزندان محروم از نعمت پدر،نوگلان دیگری هم هستند که تقدیر به گونه ای دیگر آنان را از وجود این پشتوانه عظیم بی بهره نموده است پدرانی که علیرغم میل باطنیشان به دلیل بیماری ،کهولت ،از کار افتادگی و گسستن از فضای پر مهر خانوادگی توان اداره زندگی خود را نداشته و با تامین معیشت خانواده بر دوش زنان سرپرست خانوار نهاده شده است .به منظور جاری ساختن اهداف متعالی ارزشهای اصیل اسلامی و جوشش رافت و الفت بین اقشار مختلف مردم با اجرای طرح محسنین شرایطی فراهم گردیده تا خیرین و نیکوکاران به نیازمند ترین خانواده ها مساعدت نمایند . با واریز ماهیانه مبلغی هر چند کم (سرانه پیشنهادی 300000ريال) نیکوکاران محترم می توانند نیات خیر خواهانه خود را جامه عمل پوشانده و تصنیف مهربانی را در وجود فرزندان محروم زمزمه نمایند.

با استفاده از این مفاهیم بلند اعتقادی و ارزشی طرحی دیگر مبتنی بر باورهای ایمانی مردم نیکوکار و خیر کشورمان طی 5 ساله گذشته پا به عرصه حیات نهاده که همانند طرح اکرام ایتام و مبتنی بر روشهای این طرح پر برکت ،بدنبال رسیدگی به امور نیازمندان جامعه با ویژگی های اجتماعی و اقتصادی خاص ، همانند سالمندان ،کودکان ، بیماران ، از کار افتادگان ، زنان سرپرست خانواده و در یک کلام خانواده های نیازمند می باشد.
این طیف از اقشار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) علیرغم دریافت خدمات اولیه از این نهاد فاقد امکانات افزونتر برای تامین نیازهای اساسی و حیاتی خود بوده و ضرورت رسیدگی ویژه به امور آنان با استفاده از کمکهای مردم خیر و نوعدوست در مقطع کنونی محسوس می باشد.

اجرای آزمایشی طرح محسنین در 5 استان کشور طی پنج ساله گذشته نتایج ثمر بخشی را به همراه داشت که در این مسیر تا کنون حدود 40هزار خانواده مشمول طرح از امکانات خوب خیرین برخوردار شده اند که امیدواریم با اجرای کشوری این طرح به ویژه در استان های محروم ،با حضور انسان های خیر اندیش و والا در راستای رفع معضلات مادی و پرورش روح ایمانی و معنوی آنان قدم برداریم .

تعاریف

محسنین : محسنین در قرآن کریم به معنای " نیکوکاران " می باشد.

حامی : به اشخاصی حقیقی یا حقوقی اطلاق می گردد که نسبت به حمایت و ارائه خدمت به خانواده های نیازمند از طریق پرداخت بخشی از هزینه های زندگی آنان اقدام می نمایند.

خانواده مشمول طرح : آن دسته از خانواده های نیازمندی که سرپرست خانواده دارای بیماری صعب العلاج ، از کارافتاده ،زندانی و یا فاقد سرپرست می باشد.

 


مرکز نیکوکاری ولیعصر(عج) واقع در دانشگاه آزاد سلامی واحد مرودشت شماره حساب بانک ملی ایران 0109851236009 ===================== شناسه شبا : .......................................................... IR59 0170 0000 0010 9851 2360 09 دانشگاه آزاد مرودشت مركز نيكوكارى ولى عصر ========================= *8877*5755#

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مرکز نیکوکاری ولی عصر (عج) دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت و آدرس nikookari.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







RSS

Powered By
loxblog.Com